Stronger.

I samarbete med kosttillskottsguiden.nu

Cover image for Blogga om kosttillskott, fitness & hälsa!

Ett tag var jag duktig och rörde på mig, tänkte på vad jag åt och inte åt, och stärkte kroppen. Sen hände något, njurarna började bråka. jag blev gravid (ingen ursäkt jag vet) och latmasken anföll mig. Man blir bekväm, man unnar sig.

Men nu är jag i ett stadie där kroppen mår allt annat än bra. Jag blir sjuk hela tiden, värsta influensaförkylningarna också. Jag får ont i muskler och kroppen jämt och ständigt och jag orkar ingenting emellanåt. Ja ni ser ju själva, jag behöver komma i form!

När jag tränade som bäst så var jag också noga med att inte småäta - för det är jag minsann bra på ;) Mellan lunch och kvällsmat går jag gärna och tuggar på en massa gott i tid och otid. För att få bukt med det så drack jag proteinshakes som ett mellanmål. Funkade toppen! Nu har min mage blivit känslig och jag grejjar inte riktigt laktos, och då hittade jag en artikel hos Kosttillskottsguiden med jättemycket nyttig information om hur det funkar med protein och laktos! Jag visste inte ens att det fanns så många alternativ att välja mellan på protein! Ska jag köra igång snart (vilket jag såklart ska!) så kommer jag antagligen att välja sojaprotein eftersom jag vet en del som kör på det och är nöjda, och så är det ganska bra priser också jämfört med vanligt protein. Och jag kommer att ha Kosttillskottsguideni åtanke när det är dags att beställa hem, för där hittade jag hur mycket information som helst och det var väldigt bra och lättlästa artiklar.

Gillar

Kommentarer